5. února 2012

Ideální délka hry? Jenom jedna!


Ne, ne, ne a zase ne! Už to někdo musí říct a budu to já. A můžu jenom doufat, že to zasáhne ty správný pařany. Na délce hry NEZÁLEŽÍ!



Když se bavím s kolegy hráči, pořád mě zaráží, jak moc od nich slýchám věty jako „Ta hra byla hrozně krátká, proto byla blbá!“ nebo „To bylo fakt hrozný, bylo to tak dlouhý, že jsem se druhou půlku jenom nudil a tu hru teď nesnášim.“ Musíme se konečně podívat pravdě do očí a přiznat si, že problém je jinde, než v hodinách strávených u hry.

Problém je ve hrách samotných.

Krátka hrací doba

Zvlášť dneska se tohle slovní označení stalo módou. Modern Warfare 3 je moc krátké. Battlefield 3 je moc krátký. Rage je moc krátký. Saits Row 3 je moc krátký. Dost! Stačilo. To, čemu hráči dneska obvykle říkají krátká hrací doba, jenom dokazuje to, že se jim hra líbila a chtěli by víc. To je naprosto v pořádku. Ale v pořádku už není, když u některé hry sedíte 10 hodin, skvěle se přitom bavíte a pak se naserete, že je konec. Jasně, že bude konec, je to hra, není to ležatá osmička!

 Zvlášť oblíbené je nadávání na krátký single u her jako Modern Warfare nebo Battlefield. Jenže ty hry jsou zaměřené hlavně na multiplayer, a tak logicky nebudou mít desetihodinový single. Ale o tom budu psát v některém z dalších článků.



Dlouhá herní doba

Druhá strana té samé hráčské mince. Hra se táhne, přestává nás bavit a začíná nás štvát. To určitě známe všichni. Ale zase, problém NENÍ v tom, že je hra moc dlouhá. Problém je v tom, že byl tvůrce hry neschopný vytvořit ji tak, aby vás bavila dlouho. Pokud je to třeba RPGčko, měl by takový vývojář začít uvažovat nad změnou povolání. Protože přichystat milionům hráčům hodiny nudy je vlastně zločin.

Znám hry, které mě baví desítky hodin a je mi i potom líto, že je konec (Fallout: New Vegas například), ale jsou hry, u kterých se koušku nudou po dvou hodinách a nemám chuť je dohrát, i když mají dalších 50 hodin schovaných v nudných dálavách. Důležitý je skutečně obsah, ne délka jeho prezentace.


Zlatá střední cesta?

Nečekejte odpověď na otázku, jaká herní délka je ideální. Nebo jo, trochu si zahazarduju a zkusím na to odpovědět. Ideální herní doba je taková, která vám nedovolí se nudit. Tak! Ano, to bude ono, ani to nebylo tak těžké vymyslet.  

Proč je důležité, abyste se u her nenudili? Protože tady přece jsou pro zábavu! Nikdo nebude hrát něco, co se mu nelíbí a co ho nebaví (pokud za to není zaplacený nebo mu vývojář nedrží u hlavy gausovku). Nudné hry zahodíte do koše a budete litovat toho, že jste za ně vyplázli několik stovek (nebo traffic na premium účtu).

Přeju vám jenom samé dobré hry. Na špatné se vybodněte, nestojí za to.

Hraní pal!

Žádné komentáře:

Okomentovat